perjantai 4. tammikuuta 2013

Neulomistavoitteeni vuodelle 2013

Menestyksekästä ja onnellista uutta vuotta teille kaikille! 



Minun uusi vuoteni on alkanut tavoitteiden asettamisella. Meillähän on Miehen kanssa ollut sellainen tavoiteseinäkin, jossa "project" - "to do" - "wait" - "done" -osastoilla on liikuteltu lappusia sitä mukaa, missä vaiheessa mikäkin asia on menossa. Sillä tavoin me saimme viime vuonna remontin valmiiksi, minä sain vakkarityön ja pääsimme naimisiin! :) Tänä vuonna aiomme virittää sen taas. Tavoitteet on jo kirjoitettu pienille, vaaleanpunaisille lappusille. 

Tästä innostuneena en malttanut olla asettamatta tavoitteita myös neulomisvuodelle 2013. (Älä kauhistu, Äiti, tällaista se täällä kaupungissa on! ;) ) Nämä ovat onneksi vähän kevyempiä kuin esimerkiksi se kymmenen kilometrin juokseminen reipasta vauhtia tai koko vuosi ilman sokeria. 

Ensimmäinen tavoitteeni on saada joku niistä viime vuonna aloittamistani neulepaidoista valmiiksi. Olen vähän harkinnut, että se voisi olla tämä Miehen slipari. Sen perään on jo kyseltykin... Ja tähänhän ei tarvitse niitä hihoja, joita en ole vielä koskaan elämässäni tehnyt!













Toiseksi tavoitteekseni olen asettanut toisten ilahduttamisen pienillä (tai miksei suuremmillakin, mutta siihen en usko itsekään) neulelahjoilla. Tämän olen jo aloittanutkin. Puikoilla on tulossa tuubihuivi Novitan Silmu-langasta. Ohjeen nappasin täältä Novitan sivuilta. Tosi yksinkertainen: 100 silmukkaa, joilla kudotaan pelkkää oikeaa noin 25 cm ja sen jälkeen sivut yhdistetään toisiinsa. Ja kiva tästä tulee, vaikka minä aina epäilenkin näitä kirjavia lankoja. Tunnettu tosiasiahan on, että minä olen todella tylsä värien käyttäjä. Jos neuleessa on kahta harmaata, se on jo kirjavan rajalla!




Kolmanneksi minä aion tämän vuoden joululahjat tehdä itse. Täytyisikin laittaa pukinpaja pystyyn jo nyt, muuten en varmasti ehdi. 

Neljänneksi tavoitteekseni asetan tänä vuonna aloittamieni töiden saattamisen loppuun. Toistaiseksi niitä ei vielä ole onneksi kuin se huivi, joten ei paniikkia!




Viidenneksi ja viimeiseksi aion saada tämän torkkupeiton aikaiseksi Miehen (ja koirien!) päikkäreitä varten. Se on valmistumassa Rowanin big wool- ja drift-langoista. Alunperin siitä piti tulla nelivärinen, mutta ruskea lanka on jo Menitasta loppunut. Nyt siitä taitaa tulla vain kolmevärinen ja noista ruskeista teen tyynyt. Ongelmaksi lankojen kerralla hankkimiselle on nimittäin muodostunut niiden hinta: yksi kerä maksaa yli kympin, yhteen palaan menee suunnilleen koko kerä ja paloja tulee peittoon ainakin kaksikymmentä... Siksi olen ostellut keriä vain aina silloin tällöin pari-kolme kerrallaan - se ei tunnu yhtään niin pahalta! 



Tavoitteellista ja ihanaa kutomisvuotta odottaen,
inari


Ps. Katsokaa, mitä ihanaa minä sain Äidiltä joululahjaksi! <3 <3 <3

1 kommentti:

  1. Hyviä tavoitteita, kaikki.
    Mukavaa uutta vuotta ja iloa neulontaan.

    VastaaPoista

Terveiseni Ketjusilmukoille!